Powered By Blogger

Friday, February 25, 2011

Perkelahan Kelab FB PEMIKIR

Kelab FB PEMIKIR telah bermesyuarat semalam 25hb. Februari 2011, di Restoran Tiara Tomyam dan dihadiri oleh 15 orang Ahlijawaatankuasa. Mesyuarat tersebut dipengerusikan oleh Pengerusi Penganjur Ir. Datu Jamigul Datu Salain. Kelab FB  PEMIKIR ini telah diilhamkan oleh saudara Sharif Kasap Sharif Ekang atas kesedaran untuk mengwujudkan satu kesatuan Iranun yang tidak terpengaruh dengan fahaman politik tetapi memikirkan tentang kesatuan dan kesinambungan  kemajuan bangsa Iranun sendiri. Justeru pada pendukung kearah ini dipohon untuk bersama-sama menjayakan misi ini.

Hasil dari mesyuarat tersebut maka satu majlis perkelahan dipersetujui yang akan diadakan pada 19hb. Mac 2011 bertempat di Pantai Tanjung Lipat, Kota Kinabalu bermula jam 8.00 pagi hingga 2.00 petang. Ia berkonsepkan santai dan mesra. Semua peserta atau keluarga yang sudi hadir hendaklah membawa bekalan makanan sendiri secara "Pot Luck". Pihak penganjur akan menyediakan minuman dan BBQ termasuk hadiah-hadiah permainan. Peserta juga diminta membawa sebuah hadiah sekurang-kurangnya bernilai RM20.00 bagi acara bertukar-tukar hadiah.  Berbagai acara dan permainan sedang diatur dan satu hadiah khas untuk maksud cabutan tiket bertuah sedang diusahakan.

Kepada semua Iranun diminta menjayakan perkelehan julung-julung kali ini. Iranun di sini bermakna ibubapa, ibu atau bapanya berbangsa Iranun. Pasangan bukan Iranun juga boleh hadir yang penting suami atau isteri berbangsa Iranun.

Jom, jumpa anda di sana. Jangan lupa bawa sekali kelengkapan tikar, pakaian mandi dan lain-lain yang sesuai ala santai di tepi pantai. See you soon.

No comments:

Post a Comment