Powered By Blogger

Wednesday, October 12, 2011

             Lama aku tidak mencatat apa-apa dalam ruangan ini. Memang aku bukan penulis yang baik. Justeru aku tidak suka menulis. Tapi malam ini macam mau menulis pula. Tapi jam sudah jam  1.30pagi.  Mata pula mula mengantuk. Cuma aku mahu kongsi tentang cadangan kerajaan memberi bantuan RM100.00 seorang kepada  5.3juta pelajar tahun  1 hingga tingkatan 6atas pada tahun 2012. Bantuan RM500.00 kepada keluarga berpendapatan kurang dari RM3000.00 sebulan . Nampaknya kerajaan kini punya kemampuan baik dalam membela dan membantu rakyat bagi mencapai cita-cita menjadi negara maju. Kita doakan agar ianya berterusan ditahun-tahun yang akan datang bukan pada  tahun 2012 sahaja  yang mungkin PRU13 akan diadakan.
              Namun aku amat khuatir pada 2020 dimana negara kita Malaysia menjadi negara maju sedang kampungku kini belum punya bekalan air paip bersih, talian telepon, klinik yang menampung kesihatan penduduk, balai serbaguna yang baik, masjid yang indah dan banyak lagi pasarana yang perlu. Nombor rumahpun belum ada, apa lagi data penduduk. Pendek kata, kampungku masih jauh dari igauan kampung maju.

No comments:

Post a Comment